Geçici Verilen Kilolar, Kalıcı Sağlık Sorunlarına Sebep Oluyor

Geçici Verilen Kilolar, Kalıcı Sağlık Sorunlarına Sebep Oluyor

Kilo kaybının en önemli bileşeni diyet enerjisinin azaltılmasıdır. Bu konuda birbirinden farklı sağlıklı-sağlıksız birçok yöntem bulunmaktadır. Ne yazık ki birçok insan sağlığını riske atarak farklı yöntemler denemektedir. Bu yöntemlerden biri de şok diyetler.

1000 kcal/gün’ün altında olan diyetlere şok diyetler denilmektedir. Bizler şok diyetlerin vücut için birçok hasara sebep olacağını ve şok diyet yapmak yerine yavaş ve kalıcı bir şekilde kilo vermeye yönelmek gerektiğini bilmekteyiz. İnternette birçok şok diyet örnekleri bulunmaktadır ve bu diyetler sağlığa kalıcı zararlar vermektedir. Şok diyetlerin en büyük işe yaramama sebeplerinden birisi de; sağlıklı diyetler diyetisyene giderek belirlenirken, şok diyetler internette her kesime hitap etmekte ve tahlil yapmadan herkese aynı diyet önerilerek, aynı sonuç beklenmektedir. Bunun gibi herkese yönelik yapılan diyetler çok zararlıdır. Bu diyette birçok zararlı durum ortaya çıkmaktadır. Örneğin, karbonhidrat vücudumuzun temel yapı taşları arasındadır ve hiç alınmadığında vücutta eksiklik oluşmaktadır. Bu diyet, vücuda hiç karbonhidrat girmemesini sağlayarak birçok hastalığa karşı vücudu dirençsiz hale getirmektedir. Bu diyetin en büyük yan etkilerinden birisi ağız içerisinde asetona benzeri kötü bir koku oluşturmasıdır. Beyinde büyük hasarlar oluşturur ve vücut dengesini büyük oranda bozar. 

Şok Diyetlerin Zararları

Şok diyetler tepeden tırnağa olumsuz etkileriyle sağlığımızı tehdit etmektedir. 

Sinir Sistemi: Halüsinasyon, depresyon, unutkanlık
Solunum Sistemi: Apne (kısa süre solunum durması), solunum güçlüğü
Sindirim Sistemi: Yutma güçlükleri, iştahsızlık, ishal, kabızlık, sindirim sistemi ağrıları
Dolaşım Sistemi: Dolaşım bozuklukları, düşük tansiyon, postüre bağlı hipo-tansiyon (duruşa göre tansiyon düşüklüğü), ani kalp krizi
Endokrin Sistem: Hormonal bozukluklar, kan şekerinde düşüklük.
Beslenme Yetersizlikleri: Saç dökülmesi, deride kuruma ve çatlaklar, deride pullanma, soluk ten rengi, anemi

Yo-Yo Döngüsüne Girmeyin

Şok diyetler genellikle kısa sürede hızlı kilo vermeyi sağlıyor. İstenen kiloya ulaşıldıktan sonra ise diyet bırakılıyor. Diyet bırakılınca mahrum kalınan yiyecekler abartılı ve dengesiz bir şekilde tüketiliyor ve vücuda besinlerle alınan enerji miktarı birden artışa geçiyor. Harcanan enerjiden daha fazla enerji alınması sonucunda, yavaşlayan metabolizmanın da etkisiyle verilen kilolar hızla ve fazlasıyla geri alınıyor. Verdiği kiloların geri gelmesiyle canı sıkılan kişi tekrar diyet yapmaya başlıyor. İşte bu içinden çıkılması çok zor olan döngü, yo-yo döngüsü olarak adlandırılıyor.

Vücutta bulunan depoların hızla yakılması kan, kolesterol ve trigliserit değerlerini yükseltebiliyor ve ileride şeker hastası ve kalp hastası olma riskini artırıyor. Bu nedenle, bu döngüye takılmak sadece sağlığınızı değil, moralinizi de bozuyor. Bu durumdan kurtulmanın en sağlıklı yolu, gerçekçi yaklaşmak ve mucize vadeden şok diyetlerden uzak durarak sağlıklı beslenmeyi yaşam biçimi haline getirmek.


Sağlıklı kilo kontrolü için;

  • Yemekleri yavaş yiyin, iyi çiğneyin, küçük lokmalarla yiyin, aktivitenizi artırın.
  • Zayıflama ancak diyetisyen kontrolünde yapılabilir. Sadece patates, sadece yumurta, sadece lahana gibi tek besine dayalı diyetler, karbonhidratı düşük diyetler, çok düşük enerjili diyetler, öğün atlanarak yapılan diyetler sakıncalıdır.
  • Sağlıklı zayıflama en az üç öğünde, besin öğelerini yeterli ve dengeli içeren diyetlerle gerçekleştirilebilir.
  • Yan etkisi olmayan zayıflama hapı yoktur! Bu nedenle her türlü zayıflatıcı hapı kullanmaktan kaçının.
  • Diyet yaparken fiziksel aktivitenin artırılması gerekir. Diyet yapmadan sadece fiziksel aktivite artırılarak zayıflamaya çalışmak güç olacaktır.
07.09.2018