Kıtlık Sinyali Beslenme Hatalarına Neden Oluyor!

Kıtlık Sinyali Beslenme Hatalarına Neden Oluyor!

Toplumsal hayatımızda önemli bir yer teşkil eden Ramazan ayında beslenme oldukça önemlidir. Uzun Ramazan günlerini daha sağlıklı geçirmek için iftar ve sahur arasında sık beslenme konusuna dikkat etmemiz gerekiyor. 

Ramazan ayının sıcak geçen yaz aylarının ortalarına denk gelmesiyle gıda alınmadan geçirilen zaman oldukça uzuyor. Gıda ve sıvı tüketmeden geçirilen bu zamanın uzun olması gastrit, ülser, kabızlık, hipoglisemi ve tansiyon gibi birçok hastalığı tetikleyebiliyor. Bu sürenin daha sağlıklı geçirilmesi içinse iftar ve sahur arasında sık beslenme konusuna özen göstermeliyiz. Özellikle iftar ve sahur arasına bir öğün daha konulması gerekmektedir.

Her zaman olduğu gibi Ramazan ayında da amaç yeterli ve dengeli beslenmedir. Bu dönemde öğünlerimizi sahur, iftar ve ara öğün olmak üzere 3 öğünden oluşturmalıyız.

Ramazan ayında yeme düzeninin değişmesi, öğün sayısının ve sıklığının azalması metabolizmamızın yavaşlamasına, kan şekerinin düşmesine ve vücutta kıtlık sinyalinin oluşmasına neden olur. Metabolizmanın yavaşlamasını önlemek amacıyla öğün sayısını yüksek tutmalıyız. Hamur işleri, hamurlu tatlılar, pideler gibi kan şekerini hızlı yükselten ve yüksek enerjili gıdalardan kaçınmalıyız.

Çay ve Kahve Yerine Ayran, Meyve Suyu, Maden Suyu ve Limonata

Ramazan ayı sürecince posa açısından yüksek olan sebze ve meyve ile tam tahıllı ekmek tüketimi kabızlığın önlenmesinde yardımcı olur. Ayrıca probiyotik yoğurtlar veya kefirler tercih etmek de faydalı olacaktır. Yine sıvı dengesi bizim için çok önemli. Sahur ile iftar arasında da 8-10 bardak su tüketilmeli, çay ve kahve kısıtlanmalı, yerine ayran, meyve suyu, maden suyu ve limonata tercih edilmelidir.

Dyt. Göksu Kepçeli Bolel / Beslenme ve Diyet Uzmanı

Çakmak Erdem Hastahanesi

16.06.2017