Yaza hazırlanırken spor salonlarında ki tehlikeye dikkat !

Yaz ayları yaklaşırken genel alışkanlığımız olarak spor salonlarına koşuyoruz.

Bütün bir kış sadece işe gidip gelen ve hayatını oturarak geçiren çalışanların büyük bir kısmı hızlıca forma girmek ve alınan fazla kiloları vermek için spor salonlarını dolduruyorlar. Fakat unutulan bir şey var ki bilinçsizce başlanan sportif faaliyetlerde ciddi yaralanmalar meydana gelebiliyor.

Bilinçsizce yapılan sporun neden olduğu sakatlıklar hakkında bilgi veren Çakmak Erdem Hastanesi Ortopedi ve Travmatoloji Uzmanı Op. Dr. Mirza Zafer Dağdaş, “Bugün bile aktif profesyonel, sporcular müsabakalar öncesi yaklaşık 1 saat kadar ısınırken, genellikle hızlı kilo vermek ve forma girmek amacıyla spor salonlarına kayıt yaptıran kişiler, 3 dakika bile ısınmadan ağır halterlerin altına giriyorlar. 6 aydır banyo dışında su görmeyen bedenler havuza olimpiyat yüzücüsü gibi atlayıp hızla kulaç atıyorlar. Hazır olmayan bedenlerde kaslardan ziyade, kasları kemiğe bağlayan tendonlar zedeleniyor. Koşu bandında ki burkulmalardan tutun, omuz ve kol kasında 3.dereceye varan yırtıklar yine ayak ve ayak
bileği bölgesindeki tendon kopmaları ciddi bel ve boyunda disk yaralanmaları hiçte nadir sayılarda değildir.” dedi.

Sakatlıklar giderek artıyor !

Spor sakatlıklarının sayısının giderek arttığına dikkat çeken Op. Dr. Mirza Zafer Dağtaş, “Her açılan spor salonuyla beraber ve yerel belediyelerin spor tesislerinin sayısının artması ve yaz öncesi yapılan görsel medyadaki teşvikler spora olan ilgiyi arttırdığı gibi sakatlıklarıda beraberinde arttırıyor. Bunları anlatarak insanları spordan soğutmak değil, sağlıklı ve bilinçli bir şeklide spor yapmalarını önermektir.

Sadece yaz için spor yapmak uygun değildir. İlle de yaz için spor yapılacaksada yaklaşık bunun 1 aylık bölümü oldukça basit egzersizlerle geçirilmelidir. Isınma tendonlarımızı germe uzatma çalışılıcak bölgenin kan akımının arttırılması ve spor öncesi yenen öğünler son derece önemlidir. Spor sabırla yapılması gereken ve düzenli yapılması gereken bir durumdur.İyi bir spor yapmak için kaslarla kemikler arasındaki bağlantıyı sağlayan tendonları esnetmek çok önemlidir. Ayrıca yapılacak spora uygun egzersizlerinde yapılması önemlidir. Örnek verecek olursak yüzecek bir insanın havuza girmeden önce sırt, kol, karın ve bacak bölgesini uygun şekilde hazırlaması gerekir. Dar vakitte hızlı bir şekilde forma girmek isteyen kişilerinde hazır olmadan yapacağı sporlarda veya haddinden fazla fiziksel yükün altına girildiği durumlarda ciddi sakatlıklar meydana gelir. Bu aceleci sporcumuzun yaklaşık tedavi süresi 1 ayı bulmakta ve hastaya ciddi bir iş gücü kaybınıda getirmektedir.

Spor sonrası ağrıları yanlış değerlendirmeyin !

Sporla ilgili en büyük yanlış algılardan biride, egzersizlerden sonraki günde duyulan ağrının kas gelişmesinde olumlu etki oluşturduğu düşüncesidir. Halbuki bu ağrı hazırlıksız olan kasın aşırı yorulmasına bağlı oksijensiz kalmasıdır. Bu ağrı geçene kadar kesinlikle spor yapılmamalıdır. Asıl gaye, spora başlanan günlerde böyle bir ağrı oluşmadan sporun götürülmesidir.

Sakatlıklar konusunda en önemli tedbir bilinçli bir ısınma ve sabırdır. Aksi taktirde meydana gelen durumları düzeltmek her ne kadar mümkün olsa bile buda insanlara ciddi bir yük getirmektedir. Uzun süreli alçılar,ciddi ameliyatlar ve rehabilitasyon süresi herhalde ilk defa bir spor salonuna kayıt yaptıran bir kişinin aklına gelmeyen bir durumdur. O yüzden spor yapalım, spor salonlarına gidelim daha formda olalım ama bu işlerde sakatlıklar olabileceğinide hiç bir zaman aklımızdan eksik etmeyelim.” dedi.

05.04.2013