Bayramda alınan hızlı kilolara dikkat !

Bayramda alınan hızlı kilolara dikkat !

Uzun ramazan günlerinin ardından bayrama ramazan bayramının başlamasıyla birlikte, bir ay boyunca aldığımız besin miktarı ve sıklığı hızlı bir şekilde değişime uğramaktadır.

Bu değişikliğe dikkat edilmediği takdirde kolesterolün yükselmesi, tansiyon yükselmesi, ani şeker yükselişleri gibi bazı hastalıklara ortaya çıkmakta ayrıca hızlı kilo artışları yaşanabilmektedir.

Bayramda tüketeceğimiz gıdaların sıklığı ve miktarı konusunda bilgi veren Erdem Hastahanesi’nden Diyetisyen Göksu Kepçeli, “ Ramazan ayında oruç tutan kişiler öğünlerini, iftar, ara öğün ve sahur olmak üzere 3 öğün olarak ayarlamalıdırlar. Ramazan ayının bitimiyle tekrar kan şekerini dengesini sağlamak amaçlı öğün sayısını 3 ana ve 3 ara öğün olmak üzere 6 öğüne çıkarmalıdırlar.

Ramazan bayramında da hayatımızın her anında olduğu gibi yeterli ve dengeli beslenme düzenimizi devam ettirmeliyiz.  Bunun için öğünlerimizde süt - yoğurt, sebze – meyve, et-tavuk ve balık, ekmek  tahıl gruplarını mutlaka bulundurmalıyız.
Tabi ki ramazan ayı boyunca kalkılan sahur yemekleri gece yeme alışkanlığı kazandırmamalıdır. Gece acıkmalarımızı  1 bardak süt, 1 kase yoğurt veya 1 bardak kefir ile bastırmalıyız. Ayrıca ramazan  ayında gelişen kabızlığın önlenmesinde kefirinde büyük bir payı vardır.  Sıvı tüketimini bayramda arttırmamız gerekmektedir. Günlük su tüketimimizi 8 – 10 bardak altına düşürmemeye özen göstermeliyiz.

Bayram ikramlarını geri çevirin !

Bayram boyunca yapılan ziyaretlerde şeker, çikolata, tatlı, börek gibi besin değeri az ama enerjisi bol olan ikramları da reddetmeliyiz. Tüketeceksek de  daha masum olan sütlü veya meyveli tatlıları tercih etmeliyiz.
Tabi ki bayram tatilinde de olsak spor yapmayı ihmal etmemeliyiz, en azından gideceğimiz ziyaretlerdeki kısa mesafeleri yürüyerek gitmeyi tercih etmeliyiz.” diyerek bilgi verdi.

18.08.2012