Bayramda tadınız kaçması !

Bir ay boyunca dinlenen sindirim sisteminin birden ağır ve hızlı beslenmeye geçmesi, midede ciddi sıkıntılara yol açacaktır.

Sağlıklı bir bayram geçirebilmek için tavsiyelerde bulunan Çamlıca Erdem Hastanesi Gastroenteroloji Uzmanı Dr. Bülent Yaşar, “Ramazan ayı boyunca beslenme düzenini değiştiren bireyler, bayramın gelmesi ile eskisinden daha fazla yemek yeme eğilimine girerler. Buna bir de yüksek yağ ve şeker içeren gıda tüketimi eklenince, sindirim sistemi rahatsızlıkları yaşanması kaçınılmaz olacaktır. Ramazan ayında yavaşlayan metabolizma hızı dikkatsiz beslenme ile birlikte vücuttaki yağ oranında artış ve kilo olarak kişiye geri dönecektir.  Tüm bunların sonucunda şişkinlik, hazımsızlık, mide ağrıları, gaz problemleri bayramda tadımızı biraz kaçırabilir. Birkaç önemli beslenme kuralını hatırlayarak daha rahat bir sindirim sistemi ve şeker tadında bir bayram geçirebiliriz.” dedi.

Ramazan ayında özellikle dikkat etmemiz gereken noktalar;

• Ramazan ayı boyunca azalan sıvı alımını telafi etmek için bol sıvı tüketmeli
• Sık ve küçük öğünler halinde beslenmeli, yavaş ve iyi çiğneyerek lokmaları yutmalı
• Ana öğünlerde dengeli besinler (et-sebze-tahıl), ara öğünlerde de mevsim meyveleri tüketilmeli
• Hamur işi tatlılar yerine sindirim sistemini yormayan sütlü tatlılar tercih edilmeli
• Kızartmalar, yağlı ve yoğun baharatlı gıdalar, asitli içecekler, fazla çay ve kahveden uzak durmalı
• Geç saatlerde yemek yememeli, akşam öğünlerini hafif geçiştirmeli
• Bayramda da aktiviteyi hayatımızdan eksik etmemeli.

18.08.2012