Yazdan Kalan Kilolarınızla Kış Gelmeden Vedalaşın

Yazdan Kalan Kilolarınızla Kış Gelmeden Vedalaşın

Giydiğimiz kıyafetlerin altından kilolarımızı ne kadar saklamaya çalışsak da aynaya baktığımızda acı gerçeklerle karşılaşıyoruz. Yaz aylarında tatil keyfi ve yazın vermiş olduğu rahatlıkla  tükettiğimiz birçok besinin miktar artışı, sonbahar ve kış aylarına kilolu girmemize ve bu ayları mutsuz geçirmemize neden oluyor.

Yaz tatiliyle başlayan açık büfeler, brunchlar, çay partileriyle almış olduğunuz  kilolarınızı kışa  girmeden vermenin yollarını arıyorsanız; öncelikle işe tatlılar, meyve suları, asitli içecekler, hamur işleri gibi enerjisi yüksek posadan fakir ve kan şekerini hızlı yükselten besinlerden uzaklaşarak ve biraz da hareketlerinizi arttırarak başlayabilirsiniz.

Şeker, tatlı, meyve suları, asitli içecekler ve hamur işleri gibi besinler gerek düşük posa, gerek yüksek glisemik indekse sahip olmalarından dolayı, kana çok hızlı karışıp kan şekerini hızlıca yükseltirler ve vücudumuzda özellikle de bel ve sırta doğru yağlanmaya neden olurlar. Bu sebeple, bu gıdaların yerine posası fazla olan ve kan şekerini  daha yavaş yükselten glisemik indeksi düşük olan esmer ekmek, az haşlanmış makarna, bulgur; şekerli gıdalar yerine de meyve tercih edilmelidir.

Bizim için en az beslenme kadar önemli olan spor; hem şekerimizin düzenlenmesini, hem de besinlerle aldığımız enerjinin bir kısmını harcamasını sağlamaktadır. Aynı zamanda iskelet yapımızı sağlamlaştırıp, dikleştiren spor hayatımızın vargeçilmezi olmalıdır.

Hergün en az 30 dakika yürüyüş, bisiklet, yüzme, dans gibi faaliyetlerden hangisi sizin için uygunsa onu tercih edebilirsiniz. Ayrıca vücudumuzun %60-70’ini oluşturan ve bizim için hayatı önem taşıyan su, mutlaka günde 1,5 – 2 litre tüketilmelidir.

Tatlıdan Vazgeçemiyorsanız Daha Masum Olanı Seçin

Meyve ile tatlı isteğinizi bastıramıyorsanız ve kendinizi biraz şımartmak istiyorsanız aşağıda sizin için küçük bir tarif var. Haftada bir defa gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz.

Gün Kurulu Tavuk Göğsü

Malzemeler

• 4 su bardağı süt
• 14 - 16 adet gün kurusu kayısı
• 3 yemek kaşığı un
• 3 yemek kaşığı nişasta
• 16 - 20 adet kabuksuz badem veya 15 - 20 adet kabuksuz fındık veya 8 bütün ceviz

Tarifi

Orta boy tencereye soğuk sütü, unu ve nişastayı ilave edip iyice karıştırın ve tencereyi ocağa alın, koyulaşıncaya kadar pişirin. Gün kurularını küpler halinde doğrayın. Bademleri veya cevizleri suda bekletin ve kabuklarını soyup kıyın. Küpler halinde doğradığınız gün kurularını, 1 çay bardağı su ile haşlayın, suyunu çektikten sonra hazırladığınız tavuk göğsüne ilave edin. Bademleri de ekledikten sonra hepsini karıştırıp 4 kaseye bölüştürün.

Afiyet olsun :)

Dyt. Göksu Kepçeli Bolel / Beslenme ve Diyetetik

Çakmak Erdem Hastahanesi

19.09.2016