Bayramda kilo artışına dikkat !

Ramazan Ay'ı boyunca dinlenen midenin ve vücudun, bayramla birlikte hızlı ve ağır beslenmeye geçmesi sindirim sisteminde ciddi sıkıntılar oluşturuyor.

Uzmanlar bir süre sonra bu hızlı ve ağır beslenmenin vücudumuza  hızla kilo kazandıracağı konu-sunda bizleri uyarıyor !

Ramazan ayı boyunca oruç tutan ve dinlenmiş bir sindirim sistemine sahip olan kişilerin, bayramda aşırı tatlı ve hızlı gıda tüketimine bağlı oluşabilecek ani kilo alımlarını önlemek için önerilerde bulunan Çakmak Erdem Hastahanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmanı, Diyetisyen Göksu Kepçeli, ”Ramazan ayı hem ruhumuzu hemde bedenimizi dinlendir. Bu mübarek ayda insülin direnci olan kişiler günlük hareketliliklerini sürdürebilir, sahur ve iftarda da beslenme düzenlerine dikkat ederlerse, bu sorunu azaltabilir hatta yok edebilirler. Her ne kadar sağlık açısından yararlı bir ay geçirsek de bu ayın sonunda bir de bayramı var. Asıl tehlikeli kısım burada. Bir aylık ramazanın sonunda oruç tutan pek çok kişi, sanki bu ayın intikamını alırcasına hızlı ve aşırı gıda tüketmektedir. Bu durumda dinlendirilmiş  olan vücut, birden ağır ve hızlı beslenmeye geçmektedir. Bu beslenme, vücut dengesini bozarak hızlı kilo alımlarına yol açmaktadır.
Peki ne yapmalıyız?
Bayramlarımızın vazgeçilmez parçalarından bir tanesi de eş, dost ve akraba ziyaretleridir. Bu ziyaretler de ikramlar olmazsa olmaz. Fakat sevdiklerimizi gerek ziyaret ederken gerekse ağılarken ikram şeçimlerimizde biraz daha özenli olmalıyız.

İkramları hazırlarken gerek yüksek enerji içeren,  gerekse kan şekerini hızla yükselten şerbetli tatlılardan kaçınılmalıdır. Ayrıca hamur işleri ve ağır kızartmalardan da uzak durulmalıdır. Bir öğünümüzü et, tavuk veya balık olarak tüketiyorsak diğer öğünümüzü sebze olarak ayarlamalıyız. Sıcak yaz aylarında olmamız sebebiyle, serinlemek için meyve suları, asitli içeçekler yerine ayran,maden suyu, az şekerli limonata ve kompostoları tercih etmeliz.

Bayram sonrasındaöğün sayısının artışı ile aldığımız enerji miktarında yükselme olacaktır. Bu enerji artışını da dengeleyebilmek için egzersizleri yaşantımıza eklemeliyiz.

08.08.2013