Bayramda Kilo Artışını Frenleyin

Bayramda Kilo Artışını Frenleyin

Ramazan ayı boyunca dinlenen midenin ve vücudun, bayramla birlikte hızlı ve ağır beslenmeye geçmesi sindirim sisteminde ciddi sıkıntılar oluşturuyor. Bir süre sonra bu hızlı ve ağır beslenme vücudumuzda hızlı kilo artışına sebep oluyor.

Bir ay boyunca oruç tutan ve dinlenmiş bir sindirim sistemine sahip olan kişilerin, bayramda aşırı tatlı ve hızlı gıda tüketimine bağlı oluşabilecek ani kilo alımlarını önlemek için bir takım hususlara dikkat etmek gerekiyor. Bu mübarek ayda insülin direnci olan kişiler günlük hareketliliklerini sürdürebilir, sahur ve iftarda da beslenme düzenlerine dikkat ederlerse bu sorunu azaltabilir hatta yok edebilirler. Her ne kadar sağlık açısından yararlı bir ay geçirsek de bu ayın sonunda bir de bayram var. Asıl tehlikeli kısım burada. Bir aylık ramazanın sonunda oruç tutan pek çok kişi, sanki bu ayın intikamını alırcasına hızlı ve aşırı gıda tüketimine yöneliyor. Bu durumda dinlendirilmiş olan vücut, birden ağır ve hızlı beslenmeye geçiş yapmış oluyor. Bu beslenme şekli ise vücut dengesini bozarak hızlı kilo alımlarına yol açıyor.

Peki Ne Yapmalıyız?

Bayramlarımızın vazgeçilmez parçalarından bir tanesi de eş, dost ve akraba ziyaretleridir. Bu ziyaretlerde ikramlar olmazsa olmaz. Fakat sevdiklerimizi gerek ziyaret ederken gerekse ağırlarken ikram şeçimlerimizde biraz daha özenli olmalıyız.

İkramları hazırlarken yüksek enerji içeren, kan şekerini hızla yükselten şerbetli tatlılardan kaçınılmalıdır. Ayrıca hamur işleri ve ağır kızartmalardan da uzak durulmalıdır. Bir öğünümüzü et, tavuk veya balık olarak tüketiyorsak, diğer öğünümüzü sebze olarak ayarlamalıyız. Sıcak yaz aylarında olmamız sebebiyle serinlemek için meyve suları, asitli içeçekler yerine ayran,maden suyu, az şekerli limonata ve kompostoları tercih etmeliyiz.

Bayram sonrasında öğün sayısının artışı ile aldığımız enerji miktarında da yükselme olacaktır. Bu enerji artışını dengeleyebilmek için egzersizleri yaşantımıza eklemeliyiz.

Dyt. Göksu Kepçeli Bolel / Beslenme ve Diyet Uzmanı

Çakmak Erdem Hastahanesi

22.06.2017