Doğru Damak Tadı Çocuklarda Obeziteyi Engelliyor

Doğru Damak Tadı Çocuklarda Obeziteyi Engelliyor

Çocuklar dünyaya geldikten 6 ay sonra dışarıdan besin takviyesine başlanır. Bu aylardan sonra, özellikle de çocuklarının her türlü gıdadan çeşitli vitaminleri almasını isteyen anne ve babalar, farklı tadları bebeklerine yedirmeye çalışıyor. Özellikle de günümüzde internetin yaygınlaşmasıyla birlikte aileler bırakın uzmanları dinlemeyi, kendi kendilerine internetten yazışarak belki de yanlış olan beslenme alışkanlıklarını bebeklerine kazandırıyorlar. Erken dönemde başlayan bu yanlış beslenme alışkanlığı, ileride obeziteyle savaşan, içe dönük, kronik rahatsızlığı olan mutsuz çocuklara sebep olabiliyor.

Çocuklardaki obezitenin en önemli sebepleri dengesiz ve düzensiz beslenme ve hareketsiz yaşamdır. Çocuklarımıza doğumdan itibaren öncelikle ilk 6 ay sadece anne sütü verdikten sonra düzenli yemek yeme alışkanlığının verilmesi ve doğru damak tadının geliştirilmesi gerekir.
     
Çocuklardaki obezitenin önemli sebeplerinin başında yanlış beslenme alışkanlığı gelmektedir. Yüksek kalorili besinler, yağda kızartma ve kavurmalar, hazır yiyecekler, öğün saatlerinin düzensiz olması, geç saatlerde yemek yeme alışkanlığı, hızlı yemek yeme, şekerlemelerin fazla tüketimi ve bilgisayar ve televizyonun karşısında fazla zaman gecirmek obezitenin en önemli sebeplerindendir.

Doğru Damak Tadının Geliştirilmesi Ne Demek?

Bir çocuk tatlı tadı veren besinlerle ne kadar geç tanışırsa, tatlı besinleri isteme isteği o kadar azalır ve bunu alışkanlık haline getirir. Fast food besinler yerine ev yemeği yemeye alışmış bir çocuğun damak tadı oluştuğu için fast food besinlere yönelimi daha az olur.

Yemek yeme alışkanlığı ve damak tadı, küçük yaşta oluşmaya başlar ve yaşam biçimiyle şekillenerek devam eder bu yüzden çocuklarımıza küçük yaşta doğru beslenme alışkanlıkları ve doğru damak tadını edindirmemiz gerekir.

Çocuklar İçin Sağlıklı Beslenme Önerileri

  • Öğün saatleri düzenli olmalıdır.
  • Az az ve sık sık beslenmeleri sağlanmalıdır.
  • Hamburger, patates kızartması gibi fast food yiyeceklerden uzak durulması gerekir.
  • Ara öğünlerde abur cubur yerine meyve ve süt gibi sağlıklı tercihler yapmak gerekir.
  • Çikolata, gofret, cips, pasta gibi yüksek kalorili yiyeceklerden uzak durulması gerekir.
  • Meyve suları, gazoz gibi tatlı içecekler yerine süt veya ayran tercih edilmelidir.
  • Çocuklarımızın yeterince su içmesini sağlamak gerekir.
  • Lif bakımından zengin posalı besinlerin tüketilmesi gerekir. (tam buğday ekmeği, kurubaklagiller vb.)
  • Bilgisayar ve televizyon başında geçirilen zamanın azaltılıp hareketsiz kalmaları engellenmelidir.
  • Çocuklarımızı spor yapmaya teşvik etmemiz gerekir.
29.12.2016