Grip ve Enfeksiyon Hastalıklarından Doğru Beslenme Alışkanlıkları ile Korunun

Grip ve Enfeksiyon Hastalıklarından Doğru Beslenme Alışkanlıkları ile Korunun

Kış mevsiminin yaşandığı bu günlerde havaların soğumasıyla birlikte grip ve enfeksiyon hastalıklarında artış görülmektedir. Bu hastalıklardan korunmada bağışıklık sisteminin güçlü olması çok önemlidir. Yeterli ve dengeli beslenme ve antioksidan içeriği yüksek bir diyet, güçlü bir bağışıklık sisteminin temelidir.

A, C, E vitaminleri, selenyum, çinko, magnezyum gibi mineraller, omega 3 ve omega 9 yağ asitleri bu dönemde tüketmeniz gereken antioksidan özelliğe sahip besin öğeleridir. Yumurta, süt, balık, ıspanak, havuç, yeşil biber, kayısı, portakal gibi sarı, turuncu ve yeşil renklerdeki sebze ve meyveler güçlü bir antioksidan olan A vitamininden zengin besinlerdir.

C vitamini vücuttan zararlı maddelerin atılmasını sağlar ve bağışıklık sistemini güçlendirir. Maydanoz, roka, tere, yeşil biber, karnabahar, ıspanak gibi sebzeler ve portakal, limon, mandalina gibi meyveler bol miktarda C vitamini içerir. E vitamini ise; ceviz, badem, fındık gibi yağlı tohumlar, sıvı yağlar, kuru baklagiller ve yeşil yapraklı sebzelerde bulunur. Kilo kontrolünde problem yaşayan bireylerin yağlı tohum porsiyonlarına özellikle dikkat etmesi gerekmektedir.

Ayrıca günlük beslenmede yer alan omega 3 ve omega 9 yağ asitleri güçlü birer antioksidandır ve bağışıklık sistemini olumlu etkiler.  Balık, balık yağı, ceviz omega 3, zeytinyağı, fındık yağı gibi yağlar da omega 9 kaynaklarının bazılarıdır. Beslenme düzeninize dikkat etmenize ek olarak bu dönemde düzenli fiziksel aktivite yaparak vücut direncini attırmalı ve sıvı tüketiminize dikakt etmelisiniz.

05.12.2016