Yılbaşı Gecesi Sağlıklı Beslenme Önerileri

Yılbaşı Gecesi Sağlıklı Beslenme Önerileri

Sağlıklı Beslenme Önerileri

Yılbaşı denince pek çok kişinin aklına özenle hazırlanan rengarenk sofralar geliyor. Çeşit bakımından oldukça zengin olan bu sofralarda yemeği fazla kaçıranlar olabilir. Yılın son gününde sağlıklı beslenme için güne akşamı dengelemek amacıyla kısıtlamalarla başlanmalıdır. Akşama kadar tüketeceğiniz sağlıklı ve hafif besinler, yılbaşı akşamı yapılacak kaçamakları tolere etmede çok yardımcı olacaktır. Sabah kahvaltınızda tüketeceğiniz ''yulaf ve süt ya da yoğurt'' seçeneği sizi hem tok tutacak hem de hafif bir kahvaltı sağlamış olacaktır. Alternatif olarak tam buğday ekmeği ve tuzsuz ya da az tuzlu beyaz peynirle hazırlayacağınız kahvaltınızı tüketebilirsiniz. Akşam proteini fazla kaçıracağınızı düşünüyorsanız sabahki yumurtanızı atlayabilirsiniz. Meyve, kuruyemiş gibi genelde tüketilen ara öğün hakkımızı kullanmayıp bu payı akşama bırakabiliriz. Öğle yemeği hafif ancak doğurucu sebze ağırlıklı bir öğün tercih edilmelidir. Örneğin; 1 kase unsuz kremasız bir sebze çorbası ve lor peynirli salata veya 1 porsiyon zeytinyağlı sebze yemeği yanında 1 su bardağı ayran. Öğle yemeğinden akşam yemeğine kadar ki sürede tüketeceğiniz ara öğün seçenekleri hem hazırlıklar aşamasında size enerji verip dinç tutacak hem de akşam yılbaşı özel sofranıza aç oturmanızı engelleyecektir. Ara öğün olarak 3 yemek kaşığı yoğurt veya az sütlü şekersiz kahve yanında 1 porsiyon meyve ya da 1 su bardağı ayran ile birlikte1-2 küçük grissini tüketilebilir.

Akşam yemeğinizi hazırlarken dikkat edeceğiniz bazı pişirme yöntemleri yılbaşı akşamında kontrolü elinizden bırakmamanıza yardımcı olacaktır. Kolestrol açısından yüksek kırmızı et yerine tavuk, balık, hindi, ördek tüketebilirsiniz.Yemeklerinizi pişirirken kızartmalardan kaçınıp haşlama, fırın, ızgara, buhar yöntemlerinin tercih edilmesi sizi gereksiz kalori alımından kurtaracaktır. Mevsim sebzeleriyle hazırlayacağınız sağlıklı zeytinyağlı mezeleri kızartmalar ve hamur işleri yerine tercih edebilirsiniz.Sohbetler, televizyon veya oyun keyfinizin yanında hazır, paketlenmiş ve yağlı atıştırmalıklar yerine (cips, çekirdek, çikolata) kuruyemiş tercih etmeniz sizin için oldukça avantajlı bir karar olacaktır. Tatlı ve çaya geçmeden minimum 40-45 dk beklemeniz gerekmektedir. Tatlı seçeneği olarak ağır şerbetli-çikolatalı tatlılar yerine sütlü tatlıları seçmenizde fayda var. Yeni yılın ilk gününe bir önceki akşamı tolere edecek şekilde başlanmalıdır. Bu sebeple şarküteri ürünlerinden kaçınılmalıdır. Tuzlu peynir ve zeytinler tüketilmemelidir. Ekmek sınırlı bir şekilde ve tam buğday şeklinde tüketilmelidir. Kahvaltıda tüketeceğiniz bol yeşillikli söğüş + tuzsuz peynir + ekmek sizi gün içerisinde tok tutacaktır.

Yılbaşı akşamını dengelebilmek adına kahvaltıdan sonra günü 3 yemek kaşığı kaymaksız yoğurt , 1 porsiyon meyve, tarçın veya 1 su bardağı ayran, 10-12 çiğ badem/fındık ya da 3 kaymaksız yoğurt , 1 yemek kaşığı yulaf ve tarçın gibi sağlıklı ara öğünlerle geçiştirip akşam yemeğine geçebilirsiniz. Yeni yılın il günü kendimize vakit ayırıp en az 45 dk'lık bir yürüyüş yapmak oldukça önemlidir.

31.12.2019